kedd, június 14, 2016

Cseresznyés brownie sütés nélkül

Antalvalinál találtam ezt a cseresznyés sütit, ami nem lett volna rossz, mármint megvalósításra, ha nem tartalmazott volna olyan hozzávalókat, amikért itt Olaszországon nem tudtam volna hova menni, de még csak lefordítani sem tudtam volna olaszra őket. Hát átváltoztattam, és szerintem annyira jól sikerült. Sokszor érzem azt, hogy ezek a nagyon jól hangzó különleges hozzávalók nagyon leszűkítik a fogyasztók körét. Azaz pl ahol nagyon finom cseresznye, és dió is van bőven, mint pl az én drága szüleimnél, ott nem lehet útifű magot kapni, na meg mire is való. Mondjuk lehet, hogy chiamag sincs, vagy lenmag, de szerintem azt könnyebben találni. Tehát az én verzióm így sikerült:


Hozzávalók:
alaphoz:
150 g áztatott és szárított dió vagy mandula
100 g datolya
50 g áztatott dió
2 evőkanál kakaópor
1 evőkanál kókuszolaj

cseresznyekrémhez:
500 g cseresznye (vagy más gyümölcs)
1 evőkanál chiamag
1 evőkanál lenmag

tetejére:
étcsokoládé

Az alaphoz éjszakára beáztatjuk a 150 + 50 g diót/mandulát, majd reggel 150 g-ot leszűrjük és újra megszárítjuk. Ezzel, hogy beáztatjuk a magokat, az enzimgátló megszűnik. Ha ezt az áztatott magot kiszárítjuk, nem kerül vissza bele ez az enzimgátló. Míg a maradék diót/mandulát a darálás előtt szűrjük le.
Az összes hozzávalót, az 50 g nedves mag nélkül tegyük késes aprítógépbe, és egy homogén masszát gyúrunk belőle, a végén adjuk hozzá a 50 g diót/mandulát, hogy kissé darabos maradjuk. Egy csatos tortaformát kibélelünk sütőpapírral, belenyomkodjuk a masszát és hűtőbe tesszük pihenni.
A gyümölcskrémhez a cseresznyét kimagozzuk, a turmixba tesszük, a másik két hozzávalóval, és nem túl apróra vágjuk.
Ezt az alapra öntjük, és megvárjuk, míg alaposan megszilárdul.
A lenmag és a chiamag is zselésít. Meg fog szilárdulni a krém, nyugodtak lehetünk.
Ha ez megtörtént, a csokit gőzfürdőben megolvasztjuk és a tortára kenjük. A tortát hűtőben tálaljuk felhasználásig, és míg el nem fogy. Fontos, hogy a csokit vagy reszelős késsel óvatosan vágjuk, hogy ne nyomjuk ki a gyümölcspépet a tortából, vagy még azelőtt jelöljük be a szeleteket, mielőtt a csoki megszilárdulna.
Naaagyon finom torta.
Vigyázat: alaposan kitisztítja a beleket, reggel 5:30-kor minden nap keltett a hasam. Mind a lenmag mind a chiamag csodálatos béltisztító és hasmenést is okozhat, majd ehhez ha hozzáadjuk a cseresznyét, akkor már készen is van a hashajtó!





Nagyon finom! Remélem még nem késtem el vele!
Ügyesen!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése