vasárnap, július 05, 2015

Kapros túrós lepény


A receptet Innen szereztem, nagyon megtetszett, hogy nem édes, és amolyan azonnal bekapós finomságról volt szó, az első adandó alkalommal be is szereztem a hozzávalókat, és tessék, már felfalásra is került, ráadásul elég gyorsan. Sajnos estére készült el, amikor a fények nem a legjobbak, reggelre pedig már alig volt belőle, így bocsánat a fotókért, az ízek csodásak, nem kell megijedni. Annyit adtam hozzá az eredeti recepthez, hogy kaporral gazdagítottam a túrókrémet, és megérte. A tészta gyorsan megkelt és valószínű többször fogok ehhez hozzányúlni, mert roppant finom, levegős és ízes.

Hozzávalók:

a tésztához:
250 g simaliszt
1 evőkanál zsír
csipet só
1 kis tojás
kb. 1,2 dl tej
20 g friss élesztő
1 kávéskanál cukor
1 teáskanál liszt
zsemlemorzsa a szóráshoz

a töltelékhez:
1 kg túró/ricotta
kevés kenyérmorzsa ha túl híg lenne
1 csipet só
3 tojás + 1 tojás fehérje

Tetejére:
1 kis pohár tejföl
1 tojás sárgája

A tésztához az élesztőt belemorzsoljuk a langyos, cukros tejbe, simára keverjük az egy teáskanálnyi liszttel, és letakarva felfuttatjuk. 
A többi hozzávalót a robotgép táljába mérjük, ha az élesztő felfutott, azt is a tálba öntjük, és a dagasztókarral homogén tésztává gyúrjuk, majd kb 8-10 percig dolgoztatjuk még a gépet. Azután a tálat letakarjuk folpackkal, majd a duplájára dagasztjuk a tésztát, amihez ezesetben kb 30 perc elég is.
Ezalatt elkészül a töltelék is, amihez a túrót tálba tesszük, villával áttörjük, sózzuk, majd ha túl lágynak ítélnénk meg a túrót, akkor kevés kenyérmorzsát adunk hozzá. 
A tojásokat valamint a tojásfehérjével villával felverjük, és azt is a túróhoz keverjük. 
A megkelt tésztát tepsi méretűre nyújtjuk, sütőpapírral bélelt tepsibe igazítjuk, megszórjuk kevés zsemlemorzsával, és rásimítjuk a tölteléket. 
A tejfölt elkeverjük a tojássárgájával, majd egyenletesen elosztjuk a tölteléken. 
A lepényt 180 C-ra előmelegített sütőbe toljuk, és kb 45-50 perc alatt készre sütjük.
 





Nagyon ízletes, főleg melegen!!

6 megjegyzés:

  1. Ó, ez a vásárhelyi túrós nekem is nagy kedvencem. Nagymamám sokat sütött :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk szüleiumnél nem ez a verzió megy, ment, majd azt is hozom egyszer. Köszi Gabi!

      Törlés
  2. Túró és kapor a legjobb párosítás! Mekkora tepsiben sütötted? Olyan szép magas a túrós rész! Zsuzsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Zsuzsi, nagyon bejön nekem is! A tepsi 32*23 cm-es. Az a régi típusú sütőtepsi. :)

      Törlés
  3. Ó, hát én ezt csak most látom! Örülök, hogy ízlett a lepény! :) Nagyon finom lehet kaporral is, egyszer én is kipróbálom majd úgy is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, orulok h megtalaltad mert igy ujra eszembe jutott hogy ezt is suthetem a hetvegen

      Törlés