vasárnap, március 22, 2015

Spenótos-ricottás lasagne salsicciával

Egy magyarázattal tartozom. A salsiccia olaszországban kolbászt jelent, de nem írhattam kolbászt a címbe, mert megtévesztő lett volna. Ez amolyan darált hús szerűség, aminek nem tudom mi a magyar megfelelője. Nem füstölt, nem szárított, hanem nyers hús, mely bőrbe van töltve, de különleges ízesítése van. Nem is tudom, mivel helyettesíteném otthon, úgy gondolom inkább, hogy anélkül is finom. Valami virsliszerűséggel talán, hogy feldobja az ízeket.

Nagyon gyorsan elkészülő lasagnáról van szó, mert minden frissen van beledobálva, a spenót is. 

Hozzávalók:
 lasagne lapok
virsli
friss spenótlevél
besamell
ricotta
só, bors, őrölt szerecsendió
reszelt parmezán 

Még mennyiséget sem adok meg, mert szemre ment bele minden. A lasagne lapok ezesetben friss tésztából vannak. Ha szárítottat használnánk, pár percig dobjuk őket forrásban lévő vízbe, és így használjuk.
A teendő annyi, hogy besamellt készítünk. Mi ketten vagyunk, egy kisebb tespibe készítettem a vacsorát, ehhez 250 ml tejet, 40 g lisztet és 40 g vajat használtam. A tejet feltettem főni, a vajat egy másik lábasban megolvasztottam, megpirítottam benne a lisztet, majd kézi habverővel folyamatosan kevergetve hozzácsorgattam a meleg tejet, ügyelve arra, hogy ne csomósodjon be, sóztam, borsoztam, szerecsendiót őröltem bele, és besűrítettem. Ebből egy keveset a tál aljára kentem, majd elkezdtem rétegezni a hozzávalókat:
tészta, spenótlevelek, darabokra vágott virsli/kolbász, ricotta darabok (amit, ha nem használunk semmilyen húszármazékot, érdemes ízesíteni sóval, borssal, szerecsendióval, parmezánnal, és ezt adagolni a lasagnéba), besamell, és kezdődhet előlről a tésztától a következő réteg. Besamellel fejezzük be a sort, majd alaposan megszórjuk reszelt parmezánnal. Nyugodtan alakítsatok ki púpos lasagnét, mert a sütőben összeesik kissé, elvégre a levelek elvesztik tartásukat.
180 C-ra előmelegített sütőben kb 30 perc alatt készül el. Reszelt parmezánnal tálaljuk.




Nagyon gyorsan megvan, és nagyon laktató!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése