kedd, február 10, 2015

Gluténmentes céklás csokitorta

Belekezdtem ebbe a különleges ízvilágot jelképező "zöldségből édes" receptcsoportba, aminek a következő képviselője ez a céklás csokitorta. A cékla az egyik nagy kedvencem, leginkább a rakott krumplihoz szeretem, de akár csirkepaprikáshoz, pörkölthöz, húsokhoz, magyar ételekhez, na, ennyit akartam mondani. Szeretem magában is, sokszor, mikor nem tudom, mit egyek, egy üveg céklát vágok be, és levezetésképpen megiszom a levét, ami ha köménymaggal dúsított, még jobb. Mindezt Magyarországon, itt Olaszországban sajnos vákumcsomagolásban kevés lével eltett céklát kapni csak, de én nem elégedetlenkedem, így is boldog vagyok, hogy kapni. Van hála istennek olyan bolt itt, ami a külföldieket vette célba célcsoportjának, és náluk kapni tejfölt is, illetve olyan hozzávalókat, aminek mi magyarok is örülünk. 
A cékla ebben a mai receptben más színben tűnik fel, egy csokitortát gazdagít különlegesen édes ízével. A recept ugyanabból a netes szakácskönyből való, ahonnan a zelleres torta receptjét kiszemeltük. 
A lentebbi mennyiségből két püspökkenyér formányi tortára elegendő anyagot kapunk. Én egy formát totál teleöntöttem, és a megmaradt tésztát ebbe a koszorúformába öntöttem, ami kicsit laposabb lett, de a püspökkenyérben sült társa gyönyörűen magas és szellős. Olyan, mint egy igazi Brownie! Hogy miért a koszorút fotóztam??? Mert a püspökkenyér az étteremben végezte, egyben, s remélem nagy sikere volt, mert ez nagyon finomságos ám!

Hozzávalók:
400 g étcsokoládé
6 tojás
100+50 g cukor
75 g darált mandula
100 ml felvert tejszín
200 g főtt cékla


A sütőt előmelegítjük 175 C-ra.
A csokit gőzfürdőben felolvasztjuk, a tojásokat szétválasztjuk, a sárgákat 100 g cukorral habosra verjük, a tojások fehérjét pedig 50 g cukorral verjük kemény habbá. A céklát lereszeljük. Ha a csoki megolvadt, belekeverjük a lereszelt céklát. Ezután ehhez a csokis masszához keverjük a tojások sárgájából vert habot, a tejszínhabot, a fehérjéket, végül a darált mandulát. Kivajazott formába öntjük.
Egy sütőtepsibe vizet öntünk, a tortákat belehelyezzük, és kb 30-35 percig ezen a hőfokon sütjük, majd levesszük a hőmérsékletet 150 fokra és így sütjük készre, kb 15-20 perc alatt. Tűpróbával ellenőrizzük, hogy elkészült-e.




Egyáltalán nem bizarr ez a páros. Bátran próbáljátok ki!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése