kedd, január 13, 2015

Narancsos dezodor - naturálisan


Édes drága testvéremtől és fantasztikus feleségétől kaptam egy könyvet ajándékba, ami nem is lehetne tökéletesebb számomra. Ez aztán a nekem való ajandék, minden benne van, ami érdekel. Naturális kozmetikumok, amiket otthon is könnyedén, nagyobb nehézségek nélkül el tudunk készíteni, anélkül, hogy órákat kellene a hozzávalók után rohangálni. Nagyon szuper receptek vannak benne, nem is tudom milyen sorrendben fussak nekik, de csak lassacskán, ahogy a közmondás tartja.

Az első gyöngyszem ez a dezodor, amit a könyv írónője limoncelló dezodornak nevezett, mert ő citromból készítette, nekem viszont csak narancs volt itthon, ezért az enyém abbók készült. Megadom a másik verziót is a bejegyzésben, kinek melyikhez van nagyobb kedve, vagy mit talál könnyebben a közértben, annak megfelelően azt készítheti el.



Hozzávalók:
1/2 citrom/1/2 narancs reszelt héja (kezeletlen)
1 teáskanál citrom/narancslé
100 ml víz
1/2 teáskanál szódabikarbóna

A citrom vagy narancs héját lereszeljük, hozzáadjuk a kifacsart levet, felöntjük a vízzel, majd hagyjuk állni egy órán át. Ezután sűrű szűrőn átszűrjük, pumpás üvegbe töltjük, hozzáadjuk a szódabikarbónát, összerázzuk, és készen is vagyunk.

A citrom és a narancs is fertőtlenít, pórusösszehúzó hatásuknak köszönhetően megakadályozzák az izzadást, felfrissítik a lelket és a testet. 
Én kipróbáltam, működik, és ez óriási megkönnyebbülés számomra.
1-2 hétig eltartható szobahőmérsékleten.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése