csütörtök, december 04, 2014

Tejben-vajban sült mazsolás túrós tekercs

Ezt a gyönyörűséget egy kedves blogger tette fel, akinek nem jegyeztem meg a nevét. Szerelem volt első látásra, de érlelődnie kellett egészen a mai napig. Vettem egy kiló ricottát, mivel itt túró nincs, és nekifeküdtem. Ez a tejben-vajban sütés fogott meg benne a leginkább, nem is a túró, ami nálam egy örök szerelem.
A recept csak fel volt téve a bloggyüjtő oldalak egyikén, egy kedves tag által, fotó nélkül. Bevallom, az ilyeneket átugrom, és a szememre hagyatkozom, mikor elolvasok egy receptet. Sajnos könnyen befolyásolnak a szép fotók. Pedig micsoda gyöngyszem ez is. Még jó, hogy valami odavonzotta a tekintetem, és a figyelmem. Nos, ez, most, hogy kisült, azt kell mondjam, nagyon finom egy vasárnapi reggelihez, nem ebéd utánra, mert kiadós, és mert melegen finomabb. Kicsit korán kell hozzá felkelni, de megéri. Gyorsan el fog fogyni. Nyilván a túró testesebb, mint a ricotta, és nem fog úgy kifolyni a tekercsből, mint nálam, de biztosítok mindenkit, hogy így is naagyon finom.

Ehhez a finomsághoz valók:
a tésztához:

250 g liszt
2 tojás
1/2 csomag sütőpor
50 ml tej

a töltelékhez:

250 g túró/ricotta
50 g mazsola 
100 ml tejföl
2 evőkanál búzadara
1 tojás
150 g cukor
1 csomag vaníliás cukor


valamint:

100 g olvasztott vaj
1/2 liter tej
1 csomag vaníliás cukor







A sütőt 180 C-ra előmelegítjük.
A sütőporral elkevert lisztből, a tojásokból és 1/2 dl tejből tésztát gyúrunk. Lisztezett felületen vékonyra nyújtjuk, majd hagyjuk szikkadni. Ezalatt elkészítjük a tölteléket, amihez a hozzávalókat összekeverjük.
A tésztát olvasztott vajjal lekenjük, rákenjük a tölteléket, majd feltekerjük.
Én két püspökkenyér formát használtam. Vajjal megkenjük őket, majd belefektetjük a tekercseket, megkenjük újra vajjal. 
A tejet összekeverjük a vaniliáscukorral, vagy cukorral és egy vaniliarúd kivájt magjaival, mint én, és a tekercsekre öntjük.
A forró sütőbe toljuk, és addig sütjük, míg a tejet magába nem szívja teljesen.
Kb 1 - 1,5 óra.
Ha nagyon barnulna a teteje, sütőpapírt terítünk rájuk.






Mindent bele, sok sikert hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése