szerda, december 24, 2014

Kardamomos csokis csillagok

Illatok kekszekre vágytam ma, és olyan erős volt a vágyam, hogy  a tettek mezejére léptem. Miután felfeledezi valaki, milyen finom is a frissen őrölt (kalapáccsal) fűszerek íze, és mennyire sokkal intenzívebb, mint az ilyen formában készen vásárolt társa, nehezen mond le az ízélményről. Alaposan bespajzoltam a múltkori recept után a kardamomból, adódott a téma tehát, de kellett bele boldogsághormon is, amit az étcsoki adott, s beh jól is tettem. Csokidarabokkal gazdagítottam az amúgy egyszerű kis tönkölycsillagokat, hogy felejthetetlenné váljon az egész egy frissen lefőtt kávéval reggel. Alapreceptnek ezt a receptet használtam, ahol a tönkölyliszt egy mákos-citromos formában teljesedett ki!

Hozzávalók:
200 g tönkölyliszt
75 g cukor
75 g puha vaj
1 teáskanál (levendulás) méz
1 púpos teáskanál frissen őrölt kardamom
fél csomag sütőpor
1 tojás
csipet só
30 g étcsokoládé
kevés tej vagy tejszín

Úgy gondoltam, hogy ebbe nem kell semmilyen gyümölcshéj. Nem is került bele. Egy próbát tettem, mikoris két darabot összeragasztottam a napokban elkészült grapefruit lekvárral, de ehhez a kekszhez nem kell erősítés, ha nem az a bizonyos kávé. :)
A száraz hozzávalókat összekeverjük, hozzáadjuk a vajat, a tojást, a mézet, és elkezdjük összegyúrni, mikor kezd összeállni, akkor adjuk hozzá az apróra vágott csokoládét. Ha túl száraz lenne, tejjel vagy tejszínnel javítunk az állagon. Nekem kb 1 evőkanál tejszín elég is volt, majd miután összeállt a tészta, folpackba csomagoltam és hűtőbe tettem pihenni egy órára.
Ezen idő letelte után lisztezett munkafelületen kinyújtottam, majd a kívánt formára szaggattam. Lett csillag és lett normál kerek forma. 
180 C-ra előmelegített sütőben 15 perc alatt készre sütjük.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése