szerda, december 10, 2014

Jeruzsálemi túrótorta

Aranymorzsa receptje. Úgy tökéletes, ahogy van, nem kell rajta változtatni semmit, annyit csupán, hogy mi margarint nem használunk, csak vajat, abból is gheet. Ismét egy gyöngyszem, amire ki tudja miért figyeltem fel. Talán mert a tésztája kuszkuszból van? Vagy mert túrós? Vagy mert nagyon narancsos? A lényeg, hogy nagyon megtetszett, és a mai napon, hogy vendégeket várok, meg is sütöttem. Remélem a többieknek is úgy fog ízleni, mint nekem! 

Hozzávalók
a tésztához:
egy csésze kuszkusz 
50 g ghee vaj 
2 tojás 

a krémhez:
500 g túró 
200 g krémsajt 
2 tojás 
3 evőkanál méz 
1 narancs reszelt héja 

a sziruphoz:
3 narancs leve és héja 
2-3 dl méz 
fahéj és vágott dió ízlés szerint 

A kuszkuszt leforrázzuk annyi vízzel, ami pont ellepi, majd hozzáadjuk a vajat, és letakarva 30 percig pihentetjük. Ezután hozzákeverjük a tojásokat.
A túrókrémhez az összes hozzávalót csomómentesre dolgozzuk.
A kuszkusz felével kikenünk egy kivajazott kapcsos tortaformát, és ráöntjük a túrókrémet.
Elsimítjuk rajta a kuszkusz másik felét, majd 200 fokosra előmelegített forró sütőben kb 40-45 perc alatt készre sütjük.

A sziruphoz a narancsok héját lereszeljük, a levét kifacsarjuk, hozzáadjuk a mézet és a fahéjat, majd ráöntjük a tortára. Ez már így is nagyon izgalmas ízvilág. Én megmaradtam ennél a verziónál. De kedvünk szerint gazdagíthatjuk pörkölt dióval vagy mandulával.






Nagyon nagyon finomságos!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése