szombat, november 22, 2014

Ricottás pancakes juharsziruppal

Mint mondottam már, ez a blog nagyon tetszik. Sok helyi (emilia romagna/italia) specialitást tesz elénk modern feldolgozásban. Egyszerűen lehetetlen állandóan követni az ujdonságokat és naprakésznek lenni az összes kedvenc blogomat illetően, de egyszer belefutottam nála egy ricottás amcsi palacsintába, ami szerelem lett első látásra. A ricottát imádom, minden formában. Palacsintába eddig csak kentem, citromhéjjal, mazsolával és vaniliáscukorral elkeverten. Viszont a tésztába még nem tettem. A mai napig. 

Hozzávalók:
180 g liszt
1+1/2 teáskanál sütőpor
2 evőkanál cukor
1 csipet só
250 ml tej
3 tojás
125 g ricotta/zsíros túró
vaj a serpenyő bekenéséhez

Hozzá? 
Mascarpone krém
juharszirup
friss gyümölcs
lekvár
még túró? akár

A sót, lisztet, cukrot, sütőport egy tálba mérjük, szükség esetén a lisztet átszitáljuk, összekeverjük, és egy kis krátert képezünk a közepébe. A tojásokat szétválasztjuk, a sárgáját a tejjel csomómentesre keverjük, a tojások fehérjét kemény habbá verjük. A kráterbe öntjük a tojássárgájás tejet, majd egy habverővel alaposan elkeverjük a liszttel. Beledolgozzuk a ricottát is, majd a habverőt lecseréljük egy fakanálra és a tojásfehérjét alulról felfelé történő mozdulatokkal a tésztába dolgozzuk. Egy nem tapadós serpenyőt közepes lángon felmelegítünk, kevés vajjal megkenjük, majd egy kis szedőkanálnyi tésztát a lapra helyezünk, ellapogatjuk, majd a pancakeket mindkét oldalukon megsütjük. Én mascarpone krémmel és juharsziruppal fogyasztottam. Nagyon levegős a tészta, hidegen is nagy kedvvel ehető. 
Ha megmaradna későbbre, sütőben 120 C-on melegítsük át!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése