hétfő, október 27, 2014

Retekleveles paradicsomos risotto

Hihetetlen, de a kedvenc nénimnél a piacon volt friss retek....IMÁDOM. Be is tankoltam belőle bőven ezekre a napokra, mikoris még meg tudjuk tölteni a bendőnket friss zöldségekkel, amik a kertből jönnek, még mielőtt lefagyna minden. Meglehet, hogy üvegházban később is sikerrel járhat egy ilyen project, én mégis nagyon örültem neki, hogy a piacon sikerült szert tennem erre a kedvenc tavaszi zöldségre és pár napig ropogós retekkel gazdagított bőséges salátát ettünk, frissen sült kenyérrel. ÉÉÉS: a retek levelét nem dobtuk ki. Ugyanis amióta felfedeztem, milyen finom íze van, és milyen szupi kis pestót lehet belőle csinálni, nem kerül a kukába, és a piacosnéni is tudja már, hogy én azzal együtt kérem. A pestó helyett gondoltam egy nagyot, és risottóba ágyaztam. Kis friss paradicsommal dobtam fel, így kaptam ezt a nemzetiszín risottót, ami olaszul és magyarul is hatásos. :) A reteklevél ízét nem tudom leírni, mert egyedi. Nem kesernyés, amolyan friss íze van. A friss érett paradicsommal együtt csodás párost alkotnak.


Nagyon egyszerű, csak ismételni tudom magam az eljárás leírásánál, elvégre mindössze annyit kell megtanulni, hogy egy kiváló risottóhoz szükséges a rizst kicsit megpirítani olajon, esetleg egy hagymát is aláapríthatunk, majd meleg húslevessel felönteni, mindig csak egy szedőkanálnyival, és mindig elfőzni a levét, mindaddig, míg meg nem fő a rizs. A zöldség, vagy gyümölcs, amit hozzá kívánunk főzni, akkor kerül bele, mikor a rizs megpirult. NAGYON FONTOS: amikor megfőtt a rizs, hozzá kell keverjünk egy jó adag vajat, illetve reszelt parmezánt. Így annyiféle risottót hozunk létre, amennyit csak akarunk. Bármivel, bármikor.

Jelen esetben a hozzávalók:
1 pohár risottó rizs
1 csokor reteklevél
2 nagyon érett paradicsom
húsleves
bors, olivaolaj
reszelt parmezán
1 shalothagyma

A hagymát megtisztítjuk, aprítjuk, amit aztán egy lábasban a felhevített olivaolajon megpirítunk kissé, majd hozzáöntjük a rizst, megpirítjuk azt is. Mindeközben a reteklevelet és a paradicsomot is apróra vágjuk, a rizsre dobjuk, kissé összefőzzük, és beindul a fent leírt folyamat. Szedőkanalanként adagoljuk hozzá a meleg húslevest, és addig főzzük folyamatos kevergetés mellett, míg nem nem fő a rizs. Emiatt nem lehet meghatározni a húsleves mennyiségét sem. Ha a rizs keménysége kedvünk szerint való, öntsünk még rá egy kevés húslevest, dobjunk bele egy jó adag vajdarabot, és reszelt parmezánnal öntsük nyakon, keverjük el, hagyjuk kicsit a fedő alatt, és reszelt parmezánnal tálaljuk.

Izgalmas és hihetetlen ízvilág.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése