vasárnap, június 01, 2014

Uborkás gazpacho

Ha frissre vágyunk, meleg nyári napokon, a hagyományos gazpachot akár erre is cserélhetjük.
Alapötlet Édes Palitól jön, de kissé változtattam rajta, mert egy nemrégi epres - piros kaliforniai paprikás lekvár készítése után rájöttem, hogy nem vagyok a paprika híve.  A lekvár a kukában végezte, én meg azóta sem vettem paprikát. Nagyon ritkán eszem, akkor is inkább grillezve vagy sütve. Még nem találtam igazán szimpatikus receptet, ami megszerettette volna velem ezt a zöldséget.
Eredeti recept itt található, az enyém kicsiben tér el.

Hozzávalók:
3 közepes uborka
1 fehér cukkini
1 shalot hagyma
3 cikk fokhagyma (utólag csak 1-et tennék bele)
1 marék apróra vágott petrezselyem
fél pohár húsleves
1 citrom leve
kevés olivaolaj
pár csepp csípős olaj

Az uborkát és a cukkinit is meghámozzuk, aprítjuk és a késes mixerbe halmozzuk. A hagymát úgyszintén, megtisztítjuk és felvágjuk, a fokhagymát héjától megfosztjuk majd szétnyomjuk (mint mondtam, szerintem 3 db túl sok bele, nagyon elvitte az ízeket), majd az uborkák után dobjuk. A petrezselymet, olajat, levest és citromlevet is hozzájuk adva krémessé mixeljük és hűtőben pihentetjük pár órát, hogy összeérjenek az ízek.

Én bazsalikomot nem tettem bele, lehetséges, hogy kiegyenlítette volna az ízarányokat. Csupán a dekorhoz csentem egy csúcsot a szomszédainktól.
Frissítőnek frissítő, ízre is finomságos. 
Vajban megpirított házi kenyérrel tálaljuk.



Jó étvagyat hozzá! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése