hétfő, június 30, 2014

Sült pimientos - paprikák

Spanyolországban ettünk először pimientost, azaz sült zöld paprikákat. Az olaszok szeretnek aperitivózni, azaz beülni egy bárba, meginni egy pohár bort, nyáron pezsgő fehéret, más időszakban vöröset, vagy valami koktált, egy spritzet, és csipegetni hozzá valamit, amivel felkészítik a gyomrukat a fő étkezésre. Itt a választék nagyon széles, a chipstől az olivabogyón át, ecetes zöldségek, szárított zöldségek, olajos zöldségek, szendvicsdarabok fogpiszkálóra szurkálva, mogyoró, kukorica, ésatöbbi.
Spanyolországban ezt a sült paprikát adták, bár barátnőm felhívta a figyelmünket, hogy vigyázni kell vele, mert akad köztük olyan csípős, amit nem fogunk bírni lenyelni. Meg is voltam ijedve és félve haraptam bele minden egyes darabba, de egyet sem találtunk közöttük, ami kicsit is csípett volna.
És azóta sem akadt ilyesmi. Ugyanis amióta hazatértünk arról a nyaralásról, többször csináltam ilyet, de csak köretnek, és nem a pohár bor mellé. Mint ezalkalommal is, amikoris az oldalas mellé kínáltam.

Nagyon egyszerű volt minden.
A paprikákat, amik nem egyenlőek a magyar csípős kecskeszarvú paprikával, mert mint látható, kissé torz alakúak, görcsörtösek. Csak sütőpapírt tettem a tepsi aljára, arra rendeztem a paprikákat, és olivaolajjal megcsorgattam. Az oldalasokhoz magába a tepsibe szórtam a sót, borsot és olivaolajjal meglocsoltam, összekevertem, beleforgattam a húsdarabokat és szépen elrendeztem a tepsiben, amikre aztán rádobtam pár szál rozmaringágat, majd félbevágott paradicsomokkal borítottam be őket, kevés plusz olivaolajjal meglocsoltam még, és mehettek a sütőbe 180 C-ra, kb 1 órára - együtt. A paprikák hamarabb készen lettek, és míg a hús elkészült, eljátszhattam a spanyol forgatókönyvet, azaz a pohár bor mellé elrágcsáltam egyet-kettőt, hogy megnyissa a gyomrom a finomságos ebédhez. Ebből a mennyiségből én vacsorára is jóllaktam. A paprikák pedig a másnapi paradicsomos tésztaszószban végezték összevágva.
 



A sült paradicsomok is olyannyira finomak lettek, hogy kipróbáltam őket grillen sütve is, és működik.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése