szerda, április 23, 2014

Túrógombóckák fehércsokival, pisztáciával és kókusszal

A múltkorában rátaláltam egy fantasztikus blogra: egy 19 éves nagyon kreatív leányzóé, aki művésznek tanul Padovában. Lesz jövője, úgy érzem. Biztosan az iskolában is jól teljesít, ezt nem tudhatom, de hogy a konyhában egy zseni, azt nem tagadhatjuk. Igaz, leginkább édességre van berendezkedve, és kevésszer alkot, mégis óriási a rajongótábora, és igazán különleges dolgokat kreál. Szeretem. Szeretem a fotóit is simán, imádnivalóak.
Ez a receptje azért tetszett meg, mert a túróhoz kerestem végre felhasználási lehetőséget, itt ugyan ricotta van, de a kettő az majdnem ugyanaz.
Itt a recept, gyönyörködjünk.

Semmit nem változtattam rajta, ha nem a ricottát, túróra. 

Hozzávalók:
250 g túró

100 g kókuszreszelék
100 g fehércsoki
50 g pörkölt pisztácia
csipet só (nálam kimaradt - sós volt a pisztácia)

+ kókusz a gombócok meghempergetéséhez

A csokit gőzfürdőben megolvasztjuk, hagyjuk kicsit kihűlni. Közben a pisztáciát felaprítjuk, ha esetleg nem pörkölt lenne, serpenyőben olaj hozzáadása nélkül kissé megpirítjuk. A meghűlt csokihoz adjuk a kókuszreszeléket, a felaprított pisztáciát és az összetört túrót.
Összegyúrjuk, kis gombócokat formázunk belőle és kókuszreszelékben meghempergetjük.
Készen is van.
Hűtőben tároljuk tálalásig.






4 megjegyzés:

  1. Zseniális! Egyszerű és imádni való! Már olvasztom is a túrót :D Pisztácia helyett mandulával lesz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anikóóó, a csokit olvaszd, ne a túrót, és imádnivaló lesz csupafehérben!! Sztem nagyon elegáns kis desszert!! Légies, fehér, könnyű és naaagyon finom!

      Törlés
  2. Tuti finom, hasonlót csináltam apróra vágott csokival, és asztalt gyümivel, de krémnek. Gyakorlatilag canolli szerű krémnek. De a kókusz sose jutott volna eszembe. :) Tegnap hazafelé utazva olvastam a bejegyzést, és a kádban azon gondolkodtam, hogyan legyen ebből torta. :) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Edina! Örülök, ha tetszik. Tortakrém sztem a csoki mennyiségének növelésével és a krémesebb túró használatával érhető el. Lehet azesetben kevesebb kókusz kellene bele, hisz az szárítja. Mit szólsz?

      Törlés