szerda, április 09, 2014

Szilvalekváros csigák tepertőkrémes kelt tésztából

Már nagyon régóta vágytam erre a tepertős szilvalekváros sütire, de itt Olaszországban a tepertőt eleve kipréselik és úgymond chipset csinálnak belőle, amiben szinte semmi zsír nincs, tehát hiába darálnám, krém nem lenne belőle sosem. Meg kellett várnom, míg Magyarországról hozzám ért a jó kis magyar tepertőkrém. A receptet itt találtam, a sikeres hölgy receptjei már külföldön is nagy sikert aratnak. Bevallom, nálunk vagy szilvalekváros buktát vagy tepertős pogácsát csinál anyukám, a kettő ötvözésére még sosem gondoltunk. Ma begyúrtam a tésztát, és nem bántam meg. Azonban én szeretem, ha a kisült formák minden oldalukon ropogósak, és sültek, így nem buktát csináltam, amik összeérnek és több oldalukon foszlósak maradnak, hanem megmaradtam a jó öreg csigaformánál, ami nálam bevált már. Az íz a fontos, különben is.

Fenn vagyok a facebookon is: Klikk ide!


Hozzávalók:
1 csésze tej
1 csomag (7g) szárított élesztő vagy 1 kocka friss élesztő
3 és 1/4-ed csésze liszt
frissen őrölt bors bőven
1 evőkanál himalájai só
200 g tepertőkrém
8 evőkanál zsír, ami nekem az oldalasok kisűlt zsírja volt
1 evőkanál rum
3 tojás kissé felverve
1 teáskanál cukor

sütőben sült szilvalekvár anyukámtól

A tésztához a tej 1/4-ét megmelegítjük, beleszórjuk az élesztőt, egy kevés lisztet és 1 teáskanál cukrot, lefedjük folpackkal és hagyjuk felfutni.
Ezalatt a lisztet a robotgép táljába szitáljuk, hozzáaadjuk a sót, a rumaromát, beleőröljük a borsot, összekeverjük, majd a felfutott élesztős tejet beleöntjük, elkezdjük összedolgozni. Felmelegítjük a maradék tejet, és a tésztához adagoljuk. Belekanalazzuk a tepertőkrémet és a zsírt is, majd a kissé felvert tojásokat is.
Nagyon lágy tészta lesz belőle, ami elválik a tál falától.
Letakarjuk folpackkal és a duplájára kelesztjük. 
Ha ez megvan, lisztezett deszkán kinyújtjuk, és megkenjük a sűrű szilvalekvárral, majd feltekerjük és 4 centis szeletekre vágjuk, amiket aztán úgy, ahogy vannak, a sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük. Ismét megkelesztjük. Miután elkezdenek nőni, mehetnek is a hideg sütőbe, sőt, még jobb, ha a második kelesztést már a hideg sütőben hajtjuk végre. Begyújtjuk a légkeveréses sütőt 175 fokra, az órát pedig 40 percre állítjuk. Nálam pont elég volt ez az idő, hogy megsüljenek, de ez persze sütőtől függ, ajánlatos ellenőrizni a kreációkat.
Lustaságomból adódóan én tojással sem kentem meg őket, hogy ezzel fényessé és ragyogóssá tegyem a csigákat, és mondhatom, nem ártott nekik.
:)





Bejön, nagyon szuper párosítás!

Időközben elkészültek bukta formában is, és a tésztán is változtattam, mégpedig minden mennyiséget lecsökkentettem a felére, kivétel a tepertőkrém adagját, viszont kihagytam belőle a zsírt, így sokkal jobban érezni a krémet. Nagyon szellős és nagyon kapós féle sütike ez!



 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése