péntek, március 07, 2014

Hamis cannellonik - raguval és besamellel töltött palacsinták

Ez lenne az olasz hortobágyi palacsinta? Nem tudom. Az biztos, hogy itt nagyon szeretik a jónépek a raguval és besamellel töltött cannelloni tésztát, ami egy kb. 2 centiméteres átmérőjű és 10 centiméter hosszú kis hengerformát takar, amit aztán megtöltve a sütőben készítenek. Tésztát gyúrni nem nagyon szeretek, ezért készült el ez a palacsintás verzió, azaz hamis cannelloni:

Hozzávalók:
a palacsintához:
3 tojás
150 g liszt
250 ml tej

a töltelékhez:

a besamellhez:
600 ml tej
90 g vaj
6 evőkanál liszt
só, bors, őrölt szerecsendió

valamint:
vaj és parmezán sajt reszelve

A palacsintához a tojást elkeverjük a liszttel és folyamatosan adagolva hozzá a tejet habverővel csomómentesre keverjük.
Hagyjuk kicsit pihenni, amialatt elkészül a besamell: a tejet felforraljuk, a vajat megolvasztjuk, hozzáadjuk a lisztet, hagyjuk barnulni kicsit, majd a forró tejjel apránként felöntve csomómentesre keverjük, sózzuk, borsozzuk, őrölt szerecsendióval ízesitjük, egyet rottyantunk rajta, és készen is van.
A palacsintákat nem tapadó tálban aranybarnára sütjük és egymásra halmozva tároljuk a felhasználásig.
A ragu tegnap készült el, a link szerint, egy jo nagy adag, többféle felhasznosításra, addig a hűtőben pihent.
Miután készen lett minden, elkezdtem megtöltögetni a palacsintákat: a raguból és a besamellbol is egy-egy csíkot rajzoltam a palik közepére, és feltekertem, majd a kivajazott tepsibe halmoztam őket. Miután elfogytak a palacsinták, a megmaradt besamellel leöntöttem őket, rájukszórtam kevés ragut, és bőségesen megszórtam reszelt parmezánnal. Ezután 200 C°-osra előmelegített sütőben 30 perc alatt készre sütöttem és frissen ráreszelt parmezánnal tálaltam.

Meggyőzött. Kevesebb a gond vele, mint a tészta készítésével és az eredmény legalább olyan szuper, mint az eredeti recept szerinti tésztás verziónak.






Izgalmas!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése