szerda, február 19, 2014

Mogyoros kekszek

A l*dl nemtom otthon milyen kinalattal rendelkezik, de itt nalunk csudajo dolgokat arulnak jo aron. Ezert lett itthon sok szaritott gyumolcs, mint mogyoro, mandula, ebbol tobbfele is, kesudio, pisztacia. Keszulnek is majd szepen a receptek belole. Most egy mogyoros kekszet hoztam, amihez a csudajo csokis krem elkesziteset javaslom. En lekvarral toltogettem meg oket, de csak azert, mert ahelyett, hogy egyes kekszeket kiszaggattam volna valami mintaval, mindet telire csinaltam, es nyomdaztam rajuk feliratokat. Tegnap sikerult harom sutinyomdara szert tettem, azt akartam kiprobalni, es kemeny kekszrecept kellett hozza. Ime:

A hozzavalok:
300 g liszt
180 g vaj
120 g porcukor
60 g mogyoro
75 g suru joghurt
2 tojas sargaja + 1 a keneshez
1 csipet himalajai so

A mogyorot tepsiben vagy serpenyoben kisse megpiritjuk, majd a porcukor felevel mixerben aprora oroljuk. A lisztet, a vajat a porcukrot es a mogyoros cukrot a csipet soval darabosra morzsoljuk a kezunkkel, ezutan hozzaadjuk a tojasok sargajat es a joghurtot, es viszonylag lagy tesztava gyurjuk, majd folpackba csomagolva hutoben pihentetjuk legalabb fel oran keresztul.
Ha ez megvan, a sutot 160 C°-osra elomelegitjuk. A tesztat lisztezett feluleten 3 mm-re nyujtjuk es formara szaggatjuk. A linzerhez hasonloan a kekszek felet telire hagyjuk, a masik felenek a kozepet valamilyen formaval kiszaggatjuk. A tojas sargajavl megkenjuk a lyukasok tetejet, majd elomelegitett sutoben 20 perc alatt aranybarnara sutjuk oket.
A krem elkeszitese az adott receptnel talalhato.
Ha minden elkeszult, egy telit megkenunk keves kremmel es egy lyukassal lefedjuk.
Ha nincs hozza kedvunk, lekvarral is megallja a helyet.
Nagyon finom, es nagyon finoman ropogos marad a keksz masnap is.





 1 pohar tejjel akar tizoraira is kinalhatjuk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése