csütörtök, február 27, 2014

Makos lekvaros csomagok kaves bevonattal

:)
A bejegyzes neven nevetek. Nem tudtam, mit talaljak ki nekik. Elfogytak a rotiboyok. Megmaradt beloluk a kaves bevonat, es megmaradt a multkori levelestesztabol keszult makos burkiflik toltelekjebol is, igy alakultak a mai edessegek, elvegre inkabb menjenek a hasamba, mint kukaba az anyagok:
Dioval es lekvarral toltott kelt tesztalapok, batyukka formalva, kaves bevonattal.

A bevalt tesztareceptemhez nyultam, ma reggel begyurtam, mig a piacon nezelodtem, meg is kelt, aztan mar csak toltenem kellett.

A tesztahoz valok:
250 g liszt
1 csomag szaritott eleszto, vagy 1 kocka friss eleszto
2 evokanal mez
1 csipet so
1 tojas
40 g puha vaj
100 g langyos tej

a maktoltelekhez
2 kavescsesze mak
2 kavescsesze cukor
1 citrom reszelt heja
50 g csokolade
keves forro tej

A szaraz hozzavalokat talba merjuk, hozzaontjuk a langyos tejet, kicsit allni hagyjuk, hogy az eleszto elkezdjen futni, majd hozzaadva a tojast es a vajat lagy tesztava gyurjuk.
Ketszeresere dagasztjuk.
Ha ez megtortent, akkor lisztezett feluleten atgyurjuk, 8 egyenlo reszre osztjuk, majd egyenkent kisikaljuk mindegyiket, kor format adva nekik.
Ezeket megkenjuk a maktoltekkel, amihez en a makot a cukorral ledaraltam, reszelt citromhejjal es reszelt csokival izesitettem, valamit felontottem annyi forro tejjel, amitol epphogy kenhetove valt. 
Erre kentem anyukam verhetetlen szilvalekvarjabol egy teaskanallal mindegyik lapra, majd feltekertem oket, es a szeleit maguk ala hajtottam.


 sutopapirral belelt tepsire halmoztam, majd ujra kelesztesnek engedtem oket.
Miutan megkeltek, a rotiboyokbol maradt kaves kremmel csigakat nyomtam a tetejukre, 


es forro sutobe toltam oket, ahol aztan 30 perc alatt aranylo barnakka sultek.






Izorgia!!! Nem arulok el titkot, ha megosztom itt, hogy a kis buktak kinyiltak, es a toltelek egy resze kifolyt a tepsire, amitol mennyei illatok szallingoztak a hazban, es ropogossa valtak, de nem tette oket nagyon fotogenne. Ez az egy, ami prezentalhato allapotban maradt. Persze ez mit sem valtoztat az izelmenyen!!
(meg igy is maradt a kaves bevonatbol, meg a vegen miattuk hizom el, muszaj lesz uj recept utan neznem, hogy vegre felhasznaljam oket!)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése