szerda, szeptember 04, 2013

Sütőtökös póréhagymás vargányás lasagne

A piacon találtam egy csodálatos sütőtököt, aminek a felét, kb 1 kilót haza is hoztam, hogy az anyósomat meglephessem vele, úgy, hogy itthon elkészítem az ételt, aztán átviszem hozzá. Hogy ne ott piszkoljam a tálakat. Úgy gondoltam, elég könnyű és elég laktató lesz neki, aki nagyon keveset eszik, mert állítólag nem megy le semmi a torkán. Tehát egy kisebb szelettel is elég energiához jut a napi teendői ellátásához! Másrészt a tök ízletes és sokoldalú zöldség, mégis kevés alkalmazását ismerjük. Én legalábbis. Otthon van sült tök, ami isteni finom, tökfőzelék, itt ismerem a tökkel töltött raviolikat, illetve??? Ennyi. Nos, most felfedező útra indulok, és kipróbálok néhány felhasználási módot! Lesz belőle még risotto is, gnocchi, édesség, sőt, kenyér is!



Ma a lasagne az első, amit bemutatok!


Hozzávalók:
1 kg sütőtök
2 kisebb vagy egy nagyobb póréhagyma
vargányagomba, egy pár darab (én szárítottam használtam)
só, bors, frissen őrölt szerecsendió
300 ml tej
fél pohár víz
50 g reszelt parmezán sajt
lasagne lapok (akár otthon is elkészíthető)
kevés olaj
néhány gerezd fokhagyma
egy diónyi vaj

Mivel én szárított vargányát találtam csak, azzal kezdtem, hogy melegítettem kevés vizet, azzal felöntöttem a felhasználni szánt mennyiséget, és állni hagytam. A póréhagymát megtisztítjuk és felszeleteljük, majd kevés olajon megpirítjuk. Én mindig megsózom, és lefedem, így kifő belőle kis lé és nem ég oda. Eközben megtisztítjuk a tököt is, levágjuk a héját, kivájjuk a közepét, és apró kockákra vágjuk, majd a megfonnyasztott póréhagymához adjuk, felöntjük a tejjel és a gombákról leöntött fél pohár vízzel. (Használhatunk sima csapvizet is, de így az egész krém kap meg egy löket vargányás ízt!)


A tököt puhára főzzük, kb 15-20 perc alatt. 
A gombákról leszűrjük a maradék vizet is, és felaprítjuk őket, majd kevés olajon néhány gerezd fokhagymával megpirítjuk. 
Egy botmixerrel aztán pépesre törjük a sütőtökös mixet, sózzuk, borsozzuk, ízesitjük frissen őrölt szerecsendióval, és hozzákeverjük a mixhez a gombákat is, amikből eltávolítjuk a fokhagyma gerezdeket, és a reszelt parmezánnal gazdagítjuk a keveréket. Ezzel készen is vagyunk.


Más teendőnk nincs is, mint összeállítani a lasagnét. Egy püspökkenyérformát kivajazunk, és a tepsi aljára fektetünk egy réteg tésztát. Erre halmozunk egy réteg tökös pépet, majd újra tészta és tök. Ezt váltogatjuk, míg el nem fogynak a hozzávalók, és krémmel fejezzük be, amire aztán tehetünk még reszelt parmezánt is.


Előmelegített sütőbe tesszük és 20 perc alatt készre sütjük ételünket.
Isteni finom. Édeskés a tök miatt, de krémes és sós is, érződik benne a póréhagyma és a vargánya is!

Ajánlom kipróbálásra, ha változatossabbat és laktatóbbat akarunk egy szimpla tökfőzeléknél!



Nagyon finom és tényleg nem túlzok!
Mivel nem itthon került elfogyasztásra, hanem a párom anyukájánál, és más is volt még velünk, a tányérra került szeletről nem készült kép. Azonban szép magasak és sárgák voltak a szeletek, mind elfogyott, és mindenki nagyon jóízűen fogyasztotta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése