hétfő, szeptember 16, 2013

Spanyol csirke - magyarosan

Nigellanal talaltam ezt a receptet, es olyan incsiklandozoan nezett ki, es olyan egyszeruen elkeszitheto, hogy ma nekialltam. Ismet voltam baratnomnel kotozni a sebeit, es ledobbentem. Egy hettel a balesete utan a hatan nyoma sincs a seruleseknek. Tele volt mindenfele melysegu horzsolassal, amiket en a sajat keszitesu koromvirag kenocsommel kezeltem, es mara nyoma sincs egyiknek sem. Varazslatos! Nagyon elegedett vagyok az eredmennyel. Biztos szamit a szeretet is, amivel korulvettuk szegenyt, de en meg ilyen gyors gyogyulast nem lattam!

Szoval ma keson ertem haza tole, es olyan valamit akartam kesziteni parom erkezesere, vegre 4 honap utan, amivel nem kell pepecselni, csak be a sutobe, es kesz is. Korettel egyutt keszul, de salatat nyugodtan kinalhatunk hozza.

Lassuk, mibol is all ez a finomsag:

Hozzavalok:
4 csirke felsocomb
7-8 szem ujkrumpli
kb 10 csupros hagyma, vagy shalot hagyma
1 narancs
egy szal kolbasz
oregano vagy kakukkfu
so, bors, olivaolaj

A tepsi aljaba ontjuk az olivaolajat, nagyjabol be kell teritse az egeszet, majd a combokat a boros felevel lefele belehelyezzuk. Jol megdorzsoljuk oket az olajban, es megforditjuk.
A krumplikat felbevagjuk, es a vagott felukkel lefele a tepsibe rendezzuk. Majd a kolbaszt nagyobb darabokra vagjuk, ezt is a combok es a krumpli melle tesszuk. Feldaraboljuk es megtisztitjuk a hagymat, es raszorjuk a tepsiben talalhato dolgokra, illetve kitoltjuk vele a szabadon maradt hezagokat. Alaposan megborsozzuk, sozzuk, majd megszorjuk a kakukkfuvel. Rareszeljuk a narancs hejat, es nyomas a forro sutobe!
Igazi szinkavalkad, frissen!


Ami ennek a narancsnak koszonheto, az az, hogy nem lengi majd be a lakast a hagymaszag, mert a narancsbol, ami most Spanyolorszagbol, onnan is Valenciabol jott, mar reszeles kozben is spriccelt a nedu. Eleinte nem tetszett az illata, de kialakul az, csak biznunk kell benne. A kakukkfunek es a narancsnak koszonhetoen isteni illatok lesznek otthonunkban!

Az izek...a reszelt narancshej gyonyoruen megpirul es igazan erdekes izu lesz. Javaslom kiprobalasra, mert ezt leirni szavakkal nem lehet!





Csodalatos!
Itthon keszult grissinikkel es salataval kinaltam, amire raszortam a grissinikrol lepergett piritott szezammagot es makot, hogy semmi ne menjen karba!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése