csütörtök, szeptember 19, 2013

Sos mogyoros csokolade

Megkivantam a csokoladet, mert Nigella azt csinalt legutobbi musoraban. Nem vagyok csokis, de ez tetszett. Azert nem szeretem, mert nekem hianyzik belole a so. Tul edes, meg a keserucsoki is...ugy erzem, osszeragasztja a szamat. Es milyen zsenialis dolgot talalt ki, mikor a sos mogyorot hazasitotta a csokoladeval...Hogy ez nekem nem jutott hamarabb eszembe.
Miutan tul vagyok mar jo nehany szeleten, meg kell osszam a receptet itt is. Bar tudom, hogy a makrobiotika nincs nagy osszhangban ezzel a ennivaloval, en annal inkabb!

Hozzavalok:
400 g csokolade, nalam csakis et lehet
1 csomag (200g) sos foldimogyoro
1 kis csomag (100g) sos kesudio
(izles szerint mehet bele puffasztott rizs, mazsola, mogyoro, pisztacia)
vaj
juharszirup

A csokoladet egy vastagtalpu labasba apritottam, es nagyon lassu tuzon a vajjal egyutt felolvasztottam. Hozzaadtam egy evokanal juharszirupot, de a mez is jo bele, majd a sos dolgokat hozzakevertem.
Egy puspokkenyerformat kibeleltem sutopapirral, es a meleg csokit beleontottem, es szepen elegyengettem.


Kicsit hulni hagytam a konyhapulton, majd par orara a hutobe tettem. Miutan meggyozodtem rola, hogy kemennye hult, kiboritottam a talbol, es szeletekre vagtam. Majd nyomas a pocakba. A hutoben tartom, mert meg eleg meleg van ahhoz, hogy megolvadjon. Tokeletes kombinacio nekem. Imadom, hogy ropog a mogyoro a fogam alatt, ami sos, majd melleolvad a csokolade, ami viszont edesen keseru...micsoda gyonyor!!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése