péntek, június 14, 2013

Tökmagos ízes piskota mákkal

Ma este érkezik Németországból barátnőm a hétvégére, ezer éve nem láttuk egymást, jó lesz a viszontlátás. Ez alkalomból valamivel várnom is kell a vendéget, így nekiálltam valami gyorsnak, mert időm most leginkább a jövő hétvégén esedékes vizsgára való felkészülésnek kell szentelnem. Így a gép dolgozott ma helyettem.
Mégpedig a következőképpen:
Egy egyszerű piskótát kevertem be, és tökmaggal szórtam meg a tetejét, amire még kevés étcsoki megy, s ezt fogom felkínálni neki.

Hozzávalok:
3 tojás
150 g cukor
90 g vaj
200 g lekvár
200 g teljes kiőrlésű liszt
1 evőkanál mézeskalácsfűszer
1 teáskanál kukoricakeményítő
kevés mák
1 teáskanál sütőpor

A cukrot a tojásokkal habosra keverte nekem a gép, ezután hozzáadtam a vajat és a lekvárt, és ezt is gyors fokozaton hozzákevertem a tojásos cukorhoz, közben kimértem a száraz hozzávalókat, és alacsony fokozaton lágy piskótát formáltunk belőlük.
Ezt sütőpapírral bélelt tepsibe egyengettem, megszórtam a tetejét tökmaggal, amit aztán a csokibevonat alá rejtettem, így izgalmas meglepetés lesz a roppanás a fogak alatt!



Előmelegített sütőben 200 fokon kisütöttem kb 30 perc alatt, de ez sütőfüggő!
Hűlni hagytam, közben elkészítettem a csokibevonatot, a szokásos módon, gőzfürdőben a csokidarabokat kevés olajjal felolvasztottam, és ezt csurgattam a tortám tetejére. Mákszemekkel díszítettem!



Finomságos, egyszerűséges!

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése