hétfő, május 06, 2013

Rozmaringtorta eperbevonattal

Annyi rozmaringunk no a kertben, es az oldalason es sult krumplin kivul mi nem hasznaljuk masra, igy nagyon megorultem, mikor talaltam egy sutireceptet, amiben a tesztahoz es a kremhez is az kell. Mindehhez tarsul az eper savanykas ize, ami bevonatkent szerepel a tortan, ugyhogy azonnal nekialltam megalkotni. Hosszu a recept, de nem kell megijedni, az elkeszites nem nehez. En aszem, ez eskuvore is mehet. Mi baratnommel ket szeletet azonnal benyomtunk belole! :) Nem lehet rossz, igaz?

Nos, nezzuk, mi ko hozza:
 
Teszta:
6 tojas
90 g cukor
80 g liszt
50 g burgonyakemenyito
egy fel citrom reszelt heja
1 g rozmaring

Krem:
350 g 3,5%-os tej
150 g tejszin
4 tojas sargaja
150 g cukor
40 g kukoricakemenyito
2 g so
10 g friss rozmaring (vagy 6 g szaritott rozmaring)

Bevonat
300 g eper (de vegyes erdei gyumolcs is lehet)
300 g cukor
7 g kukoricakemenyito
10 g zselatin
10 g citromle (en egy egesz citrom levet tettem bele, meregetes nelkul)

Elkeszites:
 
A piskotahoz a tojasokat szetvalasztjuk. A sargakat felverjuk 40 g cukorral, 1 g aprora vagott friss rozmaringgal es a fel citrom hejaval. Egy masik talban a tojasok feherjet 50 g cukorral es 5 csepp citromlevel kemeny habba verjuk. Kimerjuk a szaraz hozzavalokat is. A ket felvert habot osszekeverjuk, es aprankent hozzaszitaljuk a szaraz hozzavalokat is. Iszonyatosan lagy tesztat kapunk.
A cukrasz kis muffinformaszerusegeket toltott meg ezzel, (ugymond felgomb formakat) en viszont, nem birtokolvan ilyet, egy kor alaku tepsibe tettem a tesztat es tortanak indultam neki. Ha valaki kis formaban suti oket, eleg 17 perc, tortanak kellett kb 30-40 perc. Miutan elkeszult, kettevagtam, es hulni hagytam.


 
 
Elkeszitettem a kremet:
A tejet es a tejszint feltesszuk foni a rozmaringgal, miutan felfott, elzarjuk alatta
a gazt, es allni hagyjuk 30 percig. Miutan letelt a 30 perc, leszurjuk, es visszatesszuk melegiteni, mig egy talban osszekeverjuk a tojasok sargajat a cukorral, a kemenyitovel es a soval. Eleg villaval osszekeverni. Mikor a tejes tejszin felmelegedett, hozzaadjuk a tojasos kremet, es kezi habverovel folyamatos kevergetes mellett pudingszeru kremet alkotunk. Kevergetes mellett hutjuk ki, majd miutan ez megtortent, megtoltjuk vele a piskotat. Ha valaki a kekszet csinalja, kettot kell osszeforditani, az egyiknek a sapkajat levagni, hogy megalljon a laban. :) Es gyorsan be is fedjuk a tetejevel, hogy osszeragadjanak.

Ezutan jon az epres bevonat:
Az epret egy mixerbe tesszuk, felbevagva, hozzamerjuk a cukrot, a kemenyitot, es osszeturmixoljuk. Ekozben a zselatin lapokat hideg vizbe aztatjuk. Az eperturmixot labasba toltjuk, es lassu tuzon elkezdjuk melegiteni. Miutan felforrt, lehuzzuk a tuzrol, es hozzaadjuk a kinyomkodott zselatinlapokat es a citromlevet, es letakarjuk folpackkal, aminek hozza kell ernie a felszinehez, es igy hutjuk ki 35 fokosra (en nem mertem homersekletet, miutan bele birtam nyulni kis ujjammal, eleg husnek talaltam)
Bevontam vele a tortam, es hutobe tettem, hogy megkemenyedjen a maz rajta.
Aztan dekoraltam, megpedig elozoleg vizbe majd cukorba martott rozmaringagakkal, es citromhejbol vagott szivecskekkel. Mert ma szerelmes hangulatban vagyok.
:)
Az izeben eros a rozmaring, tanacsolom nem elfeledkezni a tejben azo fuszerrol, es betartani az eloirt idot, sot, inkabb legyen kevesebb, mint tobb. Aromas nagyon. A rozmaringot jol ellensulyozza az eper savanykassaga. Es ami nagyon tetszik meg ebben a receptben, az a piskota allaga. Olyan, mint a cukraszpiskotak! S vegre valami, amiben van olyan fuszer, amibol nekem sok terem a kertben.
Szerintem senki nem fogja megbanni, ha energiat ol ebbe az "edessegbe"






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése