szerda, május 22, 2013

Radicchios gorgonzolas tokmagos torta

Elkeszult vegre a feljavitott verzioja ennek az eteknek. Mivel parom mar a tengeren van, s estenkent ehesen jon haza, ugy gondoltam, ez a gorgonzolas radicchios torta jo lesz, mert mint eddig mindig, hidegen jobban erzodnek az izek. En pedig melegen fogom ma ebedelni, mert ehes vagyok.
A mai nap is legyalogoltam a ket oramat, hegynek fel, hegynek le, azutan pedig egy kismama baratnommel a varost jartuk korbe, igy mostanra mar kellokeppen ehes vagyok. Megis talaltam magamban annyi erot, hogy osszeallitsam ezt a finomsagot. 10 percet vett igenybe!


Hozzavalok:
3 kozepes fej radicchio
par gerezd fokhagyma
olaj, so, bors, mez
Leveles teszta
200 g gorgonzola sajt
keves reszelt parmezan
keves tej
tokmag, es nehany szep szilvaparadicsom

Roviden ennyi lenne a menete:
A radicchiot szeletekre vagtam, majd forro olajban par szep fokhagymaval megfonnyasztottam, soztam, borsoztam, s keserussegen javitottam a mezzel. A tesztat kozben a formaba helyeztem, peremet hagyva neki. Az aljara en ma helyeztem ket szelet sonkat, pedig erosen igyekeztem vegetarianus etelt kesziteni, megis nagyon csabitott. (a hozzavalok koze nem is irtam, mert szerintem nem kell bele) Rahalmoztam az elkeszult radicchiot, amibol elozoleg eltavolitottam a fokhagyma gerezdeket. A torta szelere szepen elrendeztem a felbevagott paradicsomokat. Majd ugyanabban a serpenyoben, amiben a salata fonnyadt, felolvasztottam a gorgonzolat keves tejjel. Miutan megolvadt, hozzakevertem a parmezant. Ezzel a szosszal leontottem a tortamat, megszortam boven tokmaggal.



Elomelegitett tepsibe toltam.
Kb 45 - 50 perc alatt keszre, aranybarnara sutottem. 



A gorgonzola markans ize, es a radicchio kesernyessege tokeletes parost alkot, maris imadom, mar az illata is fantasztikus, hat meg az ize!!!
Kozben pedig a tokmagok ropogosak, es koronakent ekeskednek mind izben, mind szepsegben a tortamon!

Jo etvagyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése