kedd, április 30, 2013

Mentas ricottas linzertorta

Tudom, mar megint edesseg, azzal sokra nem lehet menni, s formaba sem lehet magunkat onteni a kozelgo szezonra, de eve's szintjen annyi salatat eszunk, amit nem szegyellunk, es ahhoz bizony nem kellenek bejegyzesek. 


Viszont a reggeli mindig problema. Noha a zona dieta szerint teljes kiorlesu kenyer, kenheto sajt es sonka kellene, hogy legyen a kave melle, en megis az edes izek kedveloje vagyok. 
Ma reggelre ez a gyonyoruseges szivecske alakult a kavemra, nem akarattal, veletlenul, es ezt jo jelnek vettem. 


Sokat gondolkodtam, mit is lehetne a sok mentaval kezdeni, a likoron kivul, s akadtam ra erre a receptre. Megneztem, mit tud. Sokat. Nekem legalabbis nagyon izlik. A menta erezheto, de nem invaziv, tehat ad helyet minden mas osszetevonek. Es ez jo!

A tesztaja egyszeru, a toltelek meg inkabb.

Hozzavalok:
a tesztahoz:
200 g liszt
60 g cukor
1 tojas
2 ek viz
100 g puha vaj

a toltelekhez:
300 g juh ricotta
150 g mazsola
4 tojas
24 mentalevel :)
75 g cukor
keves likor

A tesztahoz a hozzavalokat osszedolgozzuk, nagyon egyszeruen, a kis kezunkkel, majd fel orara a hutobe tesszuk pihenni.
Kozben elkeszitjuk a tolteleknek valot:
A tojasokat habosra keverjuk a cukorral, hozzaadjuk az attort ricottat (turot) es az elozoleg beaztatott, majd kinyomkodott mazsolat, ami az en esetemben ma az alchermesben furdott, es ettol pirossa varazsolt mindent, es a felapritott mentat, 
A tesztat kisikaljuk, formaba helyezzuk, ugy, hogy peremet is hagyunk neki, majd megtoltjuk a toltelekkel. 


A perem nem gyonyoruseges, de elmondom, hogy ahogy sutobe kerult, az egesz osszeesett, es ugy is maradt. 
Elomelegitett sutoben 180 C°-on 35 percig sutjuk, vagy amig keszen nincs.
Isteni finom illata van! 



Ez is, mint sok torta, hidegen finomabb. Megernek az izek!
Jo etvagyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése