péntek, április 05, 2013

Almatorta

Mostansag keveset fozunk, inkabb salatazunk, vagy pizzazunk. Oka van tobb is. Parom lenn volt a tengernel, egyedul voltam 4 napig, sokat voltam ismerosnel, vagy maradtam itthon egyedul, s ettem egyszerubbnel egyszerubb tesztaeteleket, vagy salatat, vagy rendeltem pizzat. A fozes ugy izgalmas, ha van kivel megosztani, amit keszitunk. Nekem nem volt. Illetve miota parom hazajott, voltunk romantikazni is, behozvan a kimaradt napokat. Vagy olyan keson jottem haza a munkabol, hogy mar nem alltunk neki fozocskezni. Maholnap ez valtozni fog. Ma peldaul ejjel megalmodtam, hogy ujra neki kell alljak fozni, az jot tesz nekunk, es kitalaltam, mivel is kezdhetnem.
Ugyan nem fozes, hanem sutes, de roppant izgalmas.
Mi nem vagyunk nagy almaevok, kepesek az almak megpuhulni, s kukaba kerulni, de nem esszuk oket. Lehet gyakorolni kellene. Gondolom sokan vannak meg igy, rajtunk kivul, foleg igy a tel vegen, amikorra is meguntak az alma ragcsalasat, s valami frissebbre vagynanak. 
Az almatorta igy jutott eszembe. Nem volt szivem megvarni, hogy megromoljanak az almaink, az az egy kilo.
Az osszes itthon fellelheto recepteskonyvben (marpedig van itthon egy egesz falnyi) csak azt a verziot talaltam, amiben sima tesztat kell keverni, s a tetejet disziteni felszeletelt almakkal, vagy epp forditva, a suto aljara legyezoalakban almaszeleteket helyezni, egy elozoleg beleontott karamellre, s ra a piskota, s be a sutobe.
Nem tetszettek ezek a verziok, mar csak azert sem, mert olyan unalmasak. S ekkor jott parom a megmento otlettel. Egy nagyon regi szakacskonyveben, amit az etteremben tart, van egy kulonlegesen egyszeru recept, ami raadasul isteni fincsi is. Hazahozta a konyvet, en pedig megalkottam a tortat. Micsoda egyuttmukodes, nemde? Nezzuk tehat!


A hozzavalok:
200 g cukor
150 g liszt
fel pohar tej (kb 1 dl)
1 kg alma
egy csipet so
egy csipet eleszto
1 tojas
1 tojas sargaja

A tojast es tojassargajat a cukorral habosra keverjuk, majd hozzaadjuk a sot, az elesztot (akar sutopor is lehet), a tejet es a lisztet, s alacsony fokozaton kikeverjuk. 
Kozben az almakat meghamozzuk, kimagozzuk, s apro kockakra vagjuk. A kikevert tesztaba kavarjuk, s elozoleg kivajazott, s kenyermorzsaval megszort tepsibe ontjuk. 



Forro sutoben kb. 1 ora alatt aranybarnara sutjuk.
Fotok a folyamatrol:






Mennyei illat fog a lakasban keringeni, s az ize.....szavakkal nem lehet leirni!!!
Ugyan az egesz kremszeru, mert a nyers alma keszre fo, s egeszen ledus volt frissen, de nagyon nagyon finom!
Ime az utolso szelet, este:



Olyan sikere volt, hogy a vacsoravendegek eddig az utolso szeletig elfogyasztottak mindent!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése