vasárnap, március 17, 2013

Sacher torta kekszecskek

A sacher torta regi nagy kedvencem, sokszor sutottem, szeretem alkalomra is, sot, arra leginkabb. Finom etcsokis, nem tomeny, a baracklekvar savanykassa teszi, a csokit szepen el lehet rajta kenni, s ahogy erlelodik, ugy lesz egyre jobb. Mint irtam egy korabbi bejegyzesben, parom szuletesnapjara akartam elkesziteni, ujbol, es ahogy sokszor bebizonyosodott mar az eletben, amikor nagyon akarjuk, hogy jol sikeruljon egy etel, akkor legtobbszor nem sikerul olyan jol. Hat erre ezt sem lehet mondani.
Vagy a Ghee vaj nem alkalmas erre, vagy a csokimmal volt baj. De eros bennem a gyanu, hogy a vaj a hibas. Meg persze a csoki is, ami nem akart folyossa valni, inkabb csomossa. Meglehet nem a legjobb minoseg volt, marpedig itt nem erdemes sporolni vele. 
Mindenesetre megosztom a receptet, mert ha valaki mindent betart, es ugy kesziti, ahogy kell, nem tevedhet.
Hozzavalok:
200 g vaj
200 g liszt
200 g csokolade
200 g cukor
6 tojas
fel csomag sutopor

Keneshez: 
baracklekvar

Bevonathoz:
100 g csokolade

A csokoladet gozfurdoben megolvasztjuk. A vajat a cukorral habosra keverjuk, egyesevel hozzaadjuk a tojasok sargajat, majd hozzaontjuk a kihult csokoladet, s kanalakent hozzaadjuk a sutoporral elkevert lisztet. A tojasok feherjet habosra keverjuk, majd a kesz piskotahoz adagoljuk. Lagy tesztat kapunk. Elomelegitett sutoben (180°C-os) kb 40 perc alatt, tuprobaig sutjuk.
A piskotat hagyjuk kihulni, majd kivesszuk a formabol, es lapjaban kettevagjuk, es megkenjuk a baracklekvarral az also reszet, majd visszatesszuk a tetejet, azt is megkenjuk a baracklekvarral.
A csokoladet ismet megolvasztjuk gozfurdoben olajjal, es a tortat bevonjuk bele.

Nos, az en tortam tesztaja inkabb lett egy csokikrem, es mivel nem volt szivem kidobni, ezert tepsibe tettem, es kisutottem, igy lett a reggelihez keksz, jo par napra.

Eredmenyem:


Kaveval isteni lesz. Magaban mar kiprobaltam, nem tul edes, s nem tul kemeny! :) 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése