vasárnap, március 31, 2013

Radicchios gorgonzolas dios quiche

A radicchio, mint tobbszor emlitettem mar, nagy szerelmem. A sos tortak is. A teszta elkeszitese kb 10 percet sem vesz igenybe. Akar nagyobb mennyiseget is el lehet kesziteni, s hutoben tarolni. Vagy ha valakinek nincs kedve gyurogatni, leveles tesztat is hasznalhat, ami keszen kaphato a boltokban. 


A teszta hozzavaloi:
250 g liszt
80 g vaj
1 tk so
60 g hideg viz

A lisztet talba szorjuk, belemorzsoljuk a vajat, hozzaadjuk a sot, vizet, s osszegyurjuk. Folpackba tekerjuk, s hutoben legalabb fel oran at allni hagyjuk.



A toltelekhez valok:
fel fej radicchio
1 fej hagyma
1 pohar vorosbor
ket teaskanal mez
so, bors, olaj

Tetejere: 
100 -150 g Gorgonzola
dio
tejfol (itt nincs, ezert tejet kevertem el ricottaval)
1 tojas

A hagymat felapritjuk, s keves olajban serpenyoben megpiritjuk, mikozben felszeleteljuk a fel fej radicchiot. Ha a hagyma keszen van, hozzaadjuk a radicchiot, kicsit piritjuk, Vorosborral felontjuk, amivel fonnyadasig fozzuk. A radicchio kesernyes, ezert keves mezzel edesitem, mikozben sozom es borsozom is. 


Mig fo, kinyujtum a tesztam - nekem egy kerek tortaformam van, tehat abbavalo format nyujtottam ki, ugy, hogy pereme is legyen, de az igazi a gyumolcstortaforma lenne.



A radicchiot a formaba ontom, ramorzsolom a gorgonzolat, raszorom a diot, majd a ricottat elkevertem a tejjel, hogy tejfolsurusegu masszat kapjak, ebbe belekeverek egy egesz tojast. Az egesszel leontottem a tortam, s mehetett az elomelegitett, forro sutobe. Kb 35 perc alatt keszre sutjuk. 




Ugy nez ki, mintha nem lenne megsulve, de higgyetek el, a teteje kemeny. Gyonyoru rajta a kis olajfolt, amit nem en csinaltam. Magatol alakult ki. 

Nagyon finomsagos!!!

Ejszaka megalmodtam, hogy ha a gorgonzolat nem ramorzsolom, hanem lassu tuzon tejben vagy tejszinben megolvasztom, jobb lett volna a torta. Legkozelebb igy probalom ki, es sztem nem erdemes a tejfollel elnyomni a torta izet!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése