szombat, március 16, 2013

Majdnem zabaione torta

Tegnap volt parom szuletesnapja, az 1848-49es szabadsagharc unnepen. Reggel koran keltem, hogy egy isteni sacher tortat sussek neki mig alszik, es mi tortent? Az a torta, amit mar sokszor megsutottem, oriasi sikerrel, nem akart osszejonni. A vaj kicsapodott, a piskota nem alakult, es egy mogyorokremszeru masszam lett. Abbol tuti nem lett volna semmilyen torta, igy ujra nekifogtam. Am a csokolade, aminek olvadnia kellett volna, szepen, gozfurdoben, csak csomosodott. Arra fogtam az elozo "piskota" sikertelenseget is. Igy le kellett tegyek errol a torekvesemrol. Mit is csinalhatnek? - kerdeztem magamtol. Pisztaciatortat mar regota szeretnek sutni, de nem volt itthon pisztacia, es nekem ugy tunik, hogy egy ilyen tortahoz elengedhetetlen hozzavalo. Szoval? Szetneztem, mit is tudnek ugy alkotni, hogy nem megyek a boltba, hanem szigoruan az itthon fellelheto nyersanyagokbol alkotok. Sima piskota, az lehet, liszt-cukor-tojas van.


Hozzavalok:
3 tojas
75 g cukor
75 g liszt
fel csomag sutopor

A tojast a cukorral egeszen habosra keverjuk, majd lejjebb vesszuk a habvero fokozatat, es kanalankent hozzaadjuk az atszitalt lisztet, amit elozoleg elkeverunk a sutoporral.
Sutopapirral kibelelt formaban 180 C° -os sutoben kb 30 perc alatt keszre sutjuk.

De azutan? Mivel toltom meg, mivel szervirozom???

S ekkor jutott eszembe recept utan nezni. Igy talaltam meg a kaves zabaione recepjet. A zabaione alap esetben szaraz marsalaval keszul, ami egy borfeleseg, de az sem volt itthon, igy nagyon megorultem, hogy megtalaltam ezt a verziot. El is keszitettem.

Hozzavalok:
4 tojas sargaja
4 evokanal cukor
8 evokanal kihult kave

A tojasok sargajat a cukorral habosra keverjuk, majd kanalankent hozzaadjuk a kihult kavet es tovabb verjuk a habot. Miutan felhasznaltuk az osszes kavet, az egesz habot gozfurdobe allitjuk, s tovabb verjuk, am mar csak kezzel, mig be nem surusodik. 
Elviekben ez egy azonnal talalhato edesseg volt, de gondoltam, jo lesz a tortaba is. Hagytam kihulni, a tortalapom felbe vagtam, a "krem" - nevezzuk inkabb habnak - felevel megkentem, visszatettem a piskota tetejet, es azt is megkentem ezzel a habbal. Bevontam korben is, majd hutobe tettem. 
Egy ora mulva, mikor rakacsintottam, remulten vettem eszre, hogy a hab eltunt. Nem volt sehol, beivodott a piskotaba (ami mellesleg gyonyoru lett). Itt jott a panik. 
Nem akartam ujbol tiramisu tortat kesziteni, de vegul majdnem megint ugyanaz lett belole. Ezen a ponton mar at kellett szaladjak a boltba. Vettem tejszint, meg mascarponet, es majdnem a tiramisu torta kremjet keszitettem el, viszont kihagytam belole a tojasokat.
200 ml tejszint felvertem, majd hozzaadtam 250 g mascarponet, es elovettem a tortat, levettem a tetejet, megkentem a krem egy harmadaval, majd visszatettem a piskotat, ujbol megkentem, korbe is kentem, s habos babosra hagytam mindenhol. 
Kakaoport szitaltam ra, es visszatettem a hutobe ujra.
Nem lett rossz, de valami ujdonsag nem artott volna. :) A vajas kremeket azonban nem szeretem, es idom sem volt most komplikaltabbra vagy kulonlegesebbre. 
Az alapotletem nagyon tetszett volna - mellettunk van egy cukraszda, aminek a zabaione krem a specialitasa, es allithatom, hogy szenzacios, en megsem tudtam itthon normalisat alkotni. Parom szerint azert, mert egy azonnal fogyasztando hab receptjet hasznaltam fel. Igerem egy nap a krem is idekerul. :)

Lassuk tehat, mi kerult az unnepelt ele:



Boldog szuletesnapot Darling!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése