vasárnap, március 10, 2013

Testapolo krem ghee vajbol es shea vajbol, tanacsokkal

Azon tul, hogy mit eszunk, az is nagyon fontos, hogy hogyan vigyazunk testunk kulso szepsegere. Egy ideje figyelek arra, mit kenek magamra. Es mivel majdnem minden kremben, meg a schuessler sos kremekben is paraffin az alapanyag, szinte semmit nem kenek magamra. Szappant sem hasznalok, tusfurdot mar regota nem. Van egy durva szovesu furdokesztyum, azzal dorzsolom at minden zuhanyozas soran a testem, illetve hetente egyszer csinalok egy frissito scrubot, ami a kovetkezokeppen nez ki:
*mezet osszekeverek tengeri finom soval, egy kave zaccaval, es par csepp mandulaolajjal. A zuhany alatt vizes borom ezzel dorzsolom at, vorosre, s olyan felemelo erzes utana az a bizserges, amit testem araszt. 

A hajam az egyetlen, amit meg nem tettem helyre. Szokites volt eddig, ami tetszik is, am minden alkalommal, mikor hazajovok a fodrasztol, es harom oran keresztul turtem, megfogadom, hogy sosem megyek vissza. Most epp abban a szakaszban vagyok, mikor ki kell varnom, hogy osszes kemikalia eltavozik a hajambol, es utana mar csakis hennat fogok hasznalni. Azt akar minden heten is lehet a hajra kenni, hisz egy noveny gyokerebol keszult porrol beszelunk, ami hajpakolaskent is kivaloan mukodik. Aprilis vegen jar le a kotelezo 3 honapos varakozasi ido. Meg az is lehet, hogy rovidre vagom a hajam, hogy ne kelljen azon aggodnom, milyen lesz a szoke hajveg a hennatol. Kiderul minden, mihelyst eljon az ideje. 

Ami a test es arcapolo kremeket illeti, csinaltam egy kremet, itthon, hazilag. Semmifele ordongosseg nincs benne, a baratnomtol kapott shea vajat kevertem ossze a ghee vajjal, itt egyenlo aranyokat hasznaltam. Amit kaptam, azt vettem a kesz krem 60% -anak, a maradek 40 % -ot pedig olajok keverekebol allitottam ossze: argan, avokado es jojoba olajakat kevertem ossze par csak karacsonyi illoolajmix-szel. 
A vajakat gozfurdoben megolvasztottam, majd hozzaadtam az olajmixet s es habverovel kremesse formaltam az osszes hozzavalot. A kesz kremet aztan tegelybe toltottem, s vartam, hogy megszilarduljon. 
Bevallom, ez lassu volt, kezdtem is ketsegbe esni, hogy tul higga sikerult, pedig vajam mar nem maradt itthon, am turelmem rozsat termett, a krem besurusodott, es most nagyon finomma teszi minden alkalommal testem. 




A ghee vaj receptje itt talalhato. Ez a vaj onmagaban is egy csoda. Nem okoz gondot, hogy testemre is ezt kenem. Imadom. Isteni az illata, az ize, es ha fogyasztasra alkalmas, alkalmas lesz testapolasra is. A shea vaj onmagaban eleg gomba szagu es suru. Az argan olaj kicsit budos, viszont nagyon taplalo olaj. A tobbi hozzavalok is fontos tulajdonsagokkal birnak, igy egyutt pedig....
Nem gyozom csodalni borom, ami mintha viragkorat elne. Sosem volt ilyen puha, illatos es finom. Sehol egy pattanas, sehol egy begyulladt szortuszo, csak a puhasag. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése